fredag 12. november 2010

Evig eies kun det tapetserte!

Det er vel mottoet for flere enn meg her i bloggverdenen? Med 20 faste lesere synes jeg det er på tide å vise dere mine tapetkupp. Som kom til meg ganske tilfeldig gjennom ei av venninnene som kjenner meg best...


Hun fant diverse ruller autentisk 70-tallstapet i en fuktig kjeller i Tripoli i Libanon (av alle steder!) og lurte på om jeg som nettopp hadde kjøpt hus var interessert. Da hadde jeg allerede surfet nettet rundt for å finne akkurat noe sånt, så jeg sa jajaja!!!


Og her snakker vi virkelig designtapet - av selveste franske motedesigneren Pierre Cardin! Kjellerbutikken hadde 7-8 ulike design som jeg fikk sendt over på bilder av min gode venninne, deretter plukket jeg ut de jeg ønsket meg og hun kjøpte og fraktet til Norge. Et par av rullene hadde altså fortsatt originalplasten på. Men dere er vel kanskje mest interessert i å se mønstrene?


Denne er den eneste som er oppe på en vegg - på rommet til Balder.



Disse to var det mest av, to hele ruller av den gule og en hel av den lilla. Den gule planlegger jeg å ha på en vegg på syrommet mitt, men kom ikke så langt i sommer og nå er det andre prosjekter som tar tid.


Nesten en full rull av denne og, men den fineste var det dessverre bare to 1-1,5 m biter av. Men jeg har klart å utnytte hver rubbel og bit uten fuktskader eller flekker (litt årgangsslitasje må man regne med), som skapdørpynt på syrommet mitt, og som ryggpynt på vanlige, sorte tidsskriftsamlere fra IKEA:


...og da ser dere selvsagt hvor profilbildet mitt kommer fra : D

Jeg betalte 500,- for hele bunten (ca 6 ruller) og har skjønt i ettertid at det er veeeldig billig. Og så angrer jeg selvsagt som en hund på at jeg ikke kjøpte opp alt de hadde der. Stakkars venninna er vel mest glad for det - hun hadde igrunnen nok bagasje som det var ; )

Ha en fin helg, folkens!

5 kommentarer:

  1. Kødde du elle?!?!?!? Nå fekk eg rett og slett vondt for å pusta!!! Sattan!!

    Heilt FANTASTISKE! Og der kom forståelig nok logoen din fra og. Har vært spent på den :o)

    Du vurdere ikkje å selga nåken betar vel? Då vil eg i tilfelle herved sei at eg står fysst i køen ;o)

    SvarSlett
  2. Ja, det er et slumpetreff som nesten ikke skal være lov dette her... Kan ikke love at jeg selger, men jeg lover at en bit av minst en av dem er med når jeg en gang i framtida drister meg på min første GiBort ; )

    SvarSlett
  3. ohhooo!heldig med de der ja - artig funnhistorie og snill venninde :)

    SvarSlett
  4. litt av et kupp ja:) Og tenk at venninna di gjorde seg umaken med å kjøpe dem og frakte dem hjem:))))Flotte tapeter, vanskelig å velge ut en favoritt:)

    LØrdagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  5. Får leva i håpet om enten vinnerlykke eller at du bestemme deg for å selga eg då ;o)

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...