mandag 11. april 2011

Den som ønsker, finner!


Må si jeg hadde ganske store forventninger til det lokale loppiset på Spikkestad etter å ha utropt det til høstens beste. Som vanlig ute litt i siste liten rundet vi hjørnet og skulle posisjonere oss i køen akkurat idet døra ble åpnet. Med snappedamen fra i fjor i bakhodet gikk et -Ånei! gjennom hodet mitt, for der så jeg bunker med kreppblomsterdynetrekk av fineste sort bli borte foran snuta mi nok engang. Men nei! Da jeg hadde manøvrert meg fram til stoffene var det kun et annet menneske der - og hun var åpenbart på jakt etter noe helt annet enn meg. -Å, jippi! tenkte jeg da, før jeg etter første overblikk ble utrolig skuffet. Her var jeg helt uten konkurranse og alt som lå på bordet var kjedelig-kjedelig-kjedelig : (
I ren desperasjon gikk jeg rundt og virret og hadde nesten tenkt til å gi opp da jeg så noen uåpnede pakker på et bord litt borte fra de andre. Jaja, får vel sjekke. Nei, kjedelig og grått det der og... Men hei, de kan jo åpnes!


Å, lykke-lykke-lykke! Det var stykkpris der, må vite, så jeg fikk dem for 20 kr pr sett. Da var jeg igrunnen godt fornøyd og gikk videre til kjøkkenavdelingen, hvor en morsom Agurk-krukke fra Egersund ble min.


 Sveipet så innom lampeavdelingen - og der under bordet!


Jada, nå har samboeren også fått, for 20 kroner denne gangen og. Riktignok ikke fullt så god stand som den første, men at jeg fikk ønsket oppfylt så fort, da!

For å komme ut måtte jeg forbi stoffavdelingen igjen, og der hadde det kommet en ny eske siden sist. Dermed ble det en liten bunke til med godsaker, inkludert en turkis voksduk som jeg dessverre er redd ikke egner seg til mitt bruk. Heldigvis rapporteres det fra loppeagentene i Søndre Vestfold at det var en svært god helg for voksduker der nede.


Årgangs-Snipp-og-Snapp-ringperm fra lekeavdelingen:


Ellers var det ekstra gledelig at samboeren fikk igang loppefoten igjen han og da han gikk på tidenes LP-samling (som er hans lidenskap). For 200 kroner fikk han med seg en stor bunke hvor bare en av platene er verdt mer enn det dobbelte. Blant dem også en jeg må vise fram: Firkant-singelen Rock Lobster med B-52's.


Snakk om kul skive og snakk om start på sesongen! Får bare håpe vi ikke har brukt opp all flaksen allerede...

13 kommentarer:

  1. Hvor er du bare heldig!-Sikke nogle fine ting-og endda meget billigt!-skønt, kan godt forstå at du er glad...

    SvarSlett
  2. Så mye flott. Skjønner at du er fornøyd ja
    Stakk nesen min så vidt innom loppemarkedet på lørdag, men det var helt kaos. Skulle ønske en hadde vært i god form, og sloss for loppene der ja, men endte med ett par dynetrekk, og stoffer, til sying av klær til barnebarna, men ikken scoop. Gav opp resten av kaoset. Får ligge i trening fram til neste år. .. hehe
    men moro å se rundt på bloggene hva dere andre har funne i helgen.
    også sparer jeg meg litt for jobben med å finne plass, for det er visst litt fullt i skapene her hihi
    Ha en fin dag i sommervarmen, og ha en fin uke

    SvarSlett
  3. Oi, det var en god start ja! De sengesetta var jo råflotte, herlige farger!! Klem.

    SvarSlett
  4. mista pusten jeg nå, herlig sengetøy da:) Lampekupp,lp'er, duker og nikk-nakk:) Nå er vi i gang, kjøret går!!!!!

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  5. Så mye lekkert du fant!OG at du nå endelig fant lampe nummer to da ;)Herlig!
    Jeg kom meg aldri til loppis på spikkestad - ble bare Loesmoen hallen i Hokksund for meg. Møkka kollektiv tilbud på søndager skjønner du!

    :)

    SvarSlett
  6. heerlige funn!!
    kjenner det kribler i magen av å se slike bilder!! heldige du!

    SvarSlett
  7. Fine funn!
    Tenk å finne ubrukt sengetøy, då... dei var skikkeleg flotte:)

    SvarSlett
  8. HYYYYL! Jeg tror faktisk helt alvorlig at jeg hadde svimt av om jeg kom over enten den lampa eller det oransje stoffet. For en heldiggris du er, så morsomt med sånne kupp :D

    SvarSlett
  9. De sengesettene var jo kjempefine!! han var heldig med LP samling også, synes nå jeg da :) Her har ikke loppesesongen startet enda, men det er gøy å se andres også - lykke til videre i jaktsesongen :)

    SvarSlett
  10. Åhhhh, sjå der ja!
    Hvilken lykke å finne dei flotte trekkene inni dei grå innpakningene!
    Kjempeflotte begge 2 :o)

    Masse aent flott og ja!
    Du har nok ikkje brukt opp flaksen tenke eg ;o)

    Ha ei skikkelig gode nye veka snuppa :o)

    SvarSlett
  11. Der ja, det var jammen ikkje ein dårleg fangst! Håpar det blir fleire gode loppemarked utover.

    SvarSlett
  12. De havna nok i de rette hender ja ;o)
    Eg storkose meg med de!

    Og dei kjolene e perfekt snitt for meg, så det var ikkje tull at eg vil prøve å sy meg sånn ittekvart :o)

    Du ska veta at de ligge veldig lett tilgjengelig disse bladene, og eg blar i de rett som det er. E så takknemlig, at du vil ikkje tru det :o)

    Ha ein glad dag videre snuppa, og skikkelig god påske, som e rett rundt hjørna.

    SvarSlett
  13. Vilka underbara fynd! Älskar det orange tyget och den röda lampan!

    //Lina

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...