mandag 26. november 2012

Hurra - kuréren har levert!


I går ankom en ladning fantastiske voksduker fra Sverige. Jeg har ordnet meg med en kurér i Stockholm som gjør det mye enklere og billigere å handle på Tradera. Når jeg har kjøpt en ny (gammel voksduk) overfører hun penger til selger fra sin svenske konto. Jeg overfører det hun har lagt ut til hennes norske konto. Selger sender duken til henne i Stockholm og i går sendte hun dem med foreldrene på vei hjem fra Sverigebesøk. Vel hjemme i Norge møtte jeg dem på en busslomme og fikk overlevert høstens auksjonsutbytte. På den måten lurer vi både bankene som tar altfor mye i gebyr for å overføre penger til grannlandet, og posten som tar veldig mye for å sende pakker over grensa. Vanntett opplegg. Dessuten helt lovlig. Gleder meg til å sette saksa i disse!! Har bare litt kvaler for en av dukene, nemlig denne godbiten her:


En ekte Marjatta Metsovaara som jeg fikk kjøpt av Randiga Tråden tidlig i høst. Er vel nesten helligbrøde å klippe i noe sånt?? Men jeg er redd at fristelsen kan bli for stor for det hadde jo blitt urkule poser.

4 kommentarer:

  1. Ha ha... Ska sei....
    Litt av ett opplegg, men kule duker da,
    og de posene dine er knallfine:)

    SvarSlett
  2. Så kjekt med eigen utanlandskurér! :)
    Den siste duken der var jo berre heilt superlekker :) *ønsk*

    SvarSlett
  3. Det var en lur måte å handle på. Jeg har kjøpt noen dukkehusmøbler på Traderea og det har blitt svært dyrt etter at porto og bankgebyrer er plussa på kjøpesummen. Men det er jo kjempemorsomt å finne fine ting som kan kjøpes:) Lykke til med nye syprosjekter!

    SvarSlett
  4. Råstilig den siste voksduken der altså, og det var de andre også - men det var den siste der jeg la merke til først, så jeg skjønner godt du sliter med å gjøre noe med den.

    Ja, systemet er jammen ikke enkelt, men kjekt at du har funnet ei super løsning på "problemet".

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...