torsdag 19. september 2013

Advarsel! Reklame!


I dag er jeg lykkeligste dama i omegnen - min nye, spesialbestilte vinterjakke har akkurat ankommet fra Helsinki! Jeg hadde en fantastisk helg der sammen med ei venninne på forsommeren. Tror det må være den byen jeg har vært i med klesbutikker som samfaller best med min smak - og har nordiske størrelser som faktisk passer til noen og enhver. Og da tenker jeg ikke på kjente merker som Marimekko. Neida, i en bitteliten designbutikk fant vi de fineste hverdagsklær fra 80 unike, små designmerker!! Jakka mi heter Matkalla og er av merket Tauko. Jeg prøvde en mens jeg var i Helsinki, men den var dessverre bittelitt for liten. Ble fryktelig lei meg siden jeg forelsket meg totalt, og jublende glad igjen da damen i butikken sa at det bare var å spesialbestille en som passet til meg. Jeg fikk velge farge, hvilket stoff som skulle være inne i hetta og på knappene og farge på mansjettene på armene og hadde en lang og hyggelig mailrunde med Mila Moisio som er ei av damene bak Tauko. Jakka er sydd av gamle sykehustekstiler som er farget i Talin, foret er en gardin fra et loppemarked i Helsinki. Og det er Mila som har sydd den i studioet deres i Helsinki. Jakka kostet litt over tre tusen, men det er den virkelig verdt - den er fantastisk kvalitet og full av morsomme detaljer (som at to av fem knapper er trukket med samme stoff som det er inni hetta).

Ble du misunnelig? Ta en kikk på nettsiden til Tauko Design - der ligger det bilder av mange flere slike jakker i diverse fargekombinasjoner og mye annet fint. Venninna mi kjøpte en av Leijat!-kjolene deres, superfin den og.

Når vi først er i gang med å reklamere, så kjøpte jeg denne og i Helsinki (ikke meg på bildet, altså):


Den er fre et annet merke, Globe Hope som kjører litt den samme greia med brukte tekstiler og deadstock (ubrukt fra rull). Superfin hverdagsskjorte. Ta gjerne en titt der og.

Nå gleder jeg meg til vinteren, jeg - skal ikke fryse i alle fall!

1 kommentar:

  1. Utrolig kul jakke! ;) Det var bra du fikk spesialbestilt jakka :)

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...