mandag 7. januar 2013

Finnes det noe mer irriterende...



...enn stygge dørklinker som henger og slenger og dører som ikke lar seg lukke igjen? Da vi var på visning i huset vi snart har bodd i i tre år, la jeg merke til at så og si alle dørklinkene trengte å strammes opp eller byttes. Jaja, det er jo fort gjort, tenkte jeg da. Men sannheten er at det er det absolutt ikke. Det er slett ikke lett å få gamle, slarkete låser fra 60-tallet til å fungere knirkefritt. Et par av dem klarte jeg å bytte selv (ikke helt uten komplikasjoner) men på de aller fleste måtte vaktmesteren (pappa) til pers. Bare det å finne riktig innmat som kan erstatte den utgåtte standarden fra 60-tallet, er et ordentlig detektivarbeid. Vi var innom tre-fire ulike butikker før vi klarte å skaffe det vi trengte. Nå snart tre år etter at vi flyttet inn er alle klinkene endelig skiftet. Vet ikke med dere andre, men for meg er det meget viktig for å heve helhetsinntrykket i huset.


En liten anekdote om den øverste dørklinka - en kopi av de gode gamle fra 50-tallet som jeg fikk kjøpt på det lokale Byggtorget - den passer perfekt hos oss, jeg byttet faktisk ut en original sånn (hadde bare en så da ble det bedre å bytte alle). Men det var med nød og neppe, for mannen på Coop ville nesten ikke selge den til meg, han syntes den var så stygg!! Haha, helt komisk siden jeg var i fyr og flamme over å finne den der.

Det er særlig gangen oppe med alle soverommene som trengte nye klinker og mange runder maling. Tre av dørene var i grønnfargen på øverste bildet, og selv om jeg elsker grønt var de ikke særlig fine (slett malejobb i hele huset...).  Vi valgte å holde gangen hvit, med fargerike dører og skap.


Strålende fornøyd med våre solgule dører med fine hvite klinker som fungerer akkurat som de skal!


Mor har også fått navn på døra til syrommet sitt. De er kjøpt i en av de kule butikkene på Søder for et knapt år siden. Designutgaven av barnebokstavene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...