lørdag 30. mars 2013

Strikkende nordmann i utlandet


...kaller min kollega seg når han oppdaterer oss facebook-venner med bilder av seg selv strikkende verden rundt. På bildet over har han virkelig kommet "hjem" - til indianerne på Taquile Island i Titicacasjøen. Der går mennene rundt og strikker hele dagen. De fargerike luene symboliserer om folk er gift eller ikke, jeg kjøpte meg en single-lue da jeg var der for drøye ti år siden, rett før det ble slutt på singeltilværelsen for min del... Kristian, som min kollega heter, er en av de beste strikkerne jeg kjenner og har faktisk kvalitetssikret mønsteret til Marius-kjolen. Nå har Østlandssendingen laget en liten nettsak om ham. Finfin påskelesning for alle håndarbeidsglade der ute, og du finner saken her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...