fredag 22. november 2013

Vi må finne skatten!



Her forberedes den aller første barnebursdagen for fireåringen i morgen. Jeg har ingen spektakulære kaker å vise fram - men siden han stadig leker at han har et skattekat og må finne skatten, fikk jeg en idé til alternativ utdeling av godteposer. Jeg har laget et kart med bilder av hus, sklie, epletre og huskestativ vi har i hagen og laget et skattekart med pergamentrullpapir som jeg fant på Staples. Alle får hvert sitt kart (alle er like selvsagt). Jeg skal lage en rull av dem og knyte en snor rundt og dele ut uten å si et ord. Skal bli morsomt å se om de skjønner det helt av seg selv eller må ha litt hjelp av oss voksne. Ungene skal følge den stiplede linja og ved hvert kryss ligger en liten skatt. Hovedskatten finner de bak redskapsboden nederst i hagen - i en egen skattekiste (var heldig og fant sjørøverstoff på en bruktbutikk for noen uker siden)!!


Og det skulle forundre meg stort om de ikke blir strålende fornøyde med den store skatten ;)


Værsågod og kopier om du synes det var en morsom idé!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...