fredag 23. januar 2015

Koffert-pimping


Alle har vel en sånn stående på loftet? En stor gammel og egentlig ganske upraktisk koffert (i alle fall etter våre begreper). Hvis ikke får man tak i dem på alle loppemarkeder. Denne plukket vi ut av en container om jeg ikke husker feil - den gangen vi fortsatt bodde i byen og tok et raid nå og da. Den har bare stått der siden, og lurt på hva den skulle bli brukt til. Rart at jeg måtte tenke så lenge på det, for det er jo egentlig innlysende. Du kan jo prøve å gjette. Først noen bilder av hvordan den så ut før:


Innvendig, ikke akkurat veldig innbydende


Utenpå - helt grei, men ikke noen stør skjønnhet og dessuten litt rusten her og der. 


Så jeg sydde et innertrekk både til selve kassa og lokket og stiftet det fast. 
Stiftepistol er genialt, altså!


Også lot jeg femåringen i huset ta seg av lokket på utsiden - med akrylmaling - "for du skjønner, mamma, når den tørker hvis vi får vann på den så blir den ikke ødelagt". Det har han lært av Øisteins pappeske. Det ble både båt med fisker oppi, prinsesseslott, fly, albatross, sol, hav, rosa himmel, blå himmel og hans eget navn både speilvendt og riktigvendt. Med selvblandede farger. Oppi kofferten skal det selvsagt utkledningsutstyr - en utkledningskoffert må alle hus ha :)  Og har du en allerede kan du selvsagt stjele idéen til noe annet. Garn, for eksempel!

1 kommentar:

  1. En lignende koffert har jeg også. Kanskje den skal få et sånt fint trekk? God idé.

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...