tirsdag 22. februar 2011

En liten Tid for utkledning-GiBort


På torsdag er det karneval i barnehagen til poden - jeg er selvsagt en av disse irriterende mødrene som synes det er kjempegøy å sy kostyme og kle ut både meg og ungen! Men som alltid utsetter jeg sånt til siste liten, så i kveld blir det å benke seg foran symaskinen. Etter idé fra "Tante" Thea skal jeg utfra dette røde fleeceteppet (39,-) fra IKEA sy et kostyme som forhåpentligvis blir til å spise opp - dere får ikke se det før på torsdag, så derfor tenkte jeg at den første som klarer å gjette hva lillegutt skal sprade rundt som premieres med en liten overraskelse i posten (gjelder ikke deg, Thea...). Kan gi et lite hint om at jeg må supplere med litt grønt og gult stoff.

Forøvrig ble jeg veldig skuffa da jeg skjønte at karnevalet bare var for barna - jeg trodde foreldre pleide å være med på sånt - og hadde gledet meg stort til å være hun gærne, psykedeliske mora med denne fantastiske dressen som jeg fikk holet til meg fra gavmilde Fargebarn/Husbygger i Klepp


Jaja, da får jeg heller arrangere en 70-tallsfest i hagen til sommeren så nabolaget skjønner at vi er de rare i gata : D

11 kommentarer:

  1. Vert nok eit fint kostyme, tenkjer eg!
    Det første eg kom på er jordbær, men å sy eit bær... godt er det iallfall:)

    SvarSlett
  2. Blir spennende å se hva resultatet blir!
    Jeg tipper på drage :)

    SvarSlett
  3. Så spennande da!
    Blir sikkert bra uansett tenke eg, flinka!
    Kan det værr jordbær?

    E ikkje lite misunnelig på den dressen fra Fargebarn da.... :o(
    Godt det blei deg som fekk den, så eg e glad på dine vegne ;o)

    Ufint at ikkje foreldrene får kle seg ut da, men temafest ja... Kunne nå brukt den te kvardags og eg trur eg. Brukte masse sånt før eg fekk Trym og når han var liten.

    Kanskje tid for redesign på alle skjørt, kjoler og bluser som ligge i skapet?
    Jepp, det trur eg! De har krympa i skapet på et eller aent merksnodig vis ser du...

    SvarSlett
  4. Wow rå lekker drakt!!

    Du får nok lage din egen fest:)

    Ha en fin tirsdag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. HIHI JEG TROR OGSÅ JORDBÆÆÆÆR :)
    MEN du : Den sinsykt fargeglade herlige dressen er jo bare råååå!Du trenger vel ikke noe temafest for å bruke den - iallefall ikke en del om gangen!
    Den er jo bare til å elske :)

    SvarSlett
  6. Jeg tipper en blomst ;)
    Takk for forslag til kostyme til snuppa forresten, fikk ikke bruk for noen av idéene siden hun ikke var i form på karnevaldagen :( Men et godt forslag var det!! :)

    SvarSlett
  7. Jeg tipper at det blir en vakker liten blomst:)
    Morsomt å sy kostymer selv ja! Jeg har sydd kostyme til min lille K, men har ikke fått blogget det enda...ting tar tid!

    Kos deg foran symaskina i kveld da! :)

    SvarSlett
  8. Ja, det spørs om det blir et jordbær. Men jeg kan jo alltids gjette danskepølse med sennep og salat..??

    SvarSlett
  9. tippa marihøne først..men så var det gult og grønt..hmm.. :)
    digger digger 70 talls klærne, verdt å arrangere noe , KUN for å få brukt dem!!

    SvarSlett
  10. Min mann tipper jordbær, selv tipper jeg eple. Gleder meg til å se resultatet på torsdag. Klem fra Christina

    SvarSlett
  11. Før jeg leste innlegget tenket jeg brannmann, men der passer i hvert fall grønt dårlig. Er sikkert et jordbær eller en blomst, men det er jo forslått allerede.

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...