mandag 28. februar 2011

Forskudd på arv


Barndommens store inspirasjonsbunke har flyttet hjem til meg. Mamma abonnerte på Alt om Håndarbeide i mange år - faktisk helt fra første nummer i september 1978:


Men det er nå jeg som har brukt dem mest - vet ikke hvor mange ganger jeg har bladd meg igjennom årgangene på jakt etter idéer - så da er det jo greit at jeg tar meg av oppbevaringen og...


I tillegg til disse har jeg oppigjennom årene samlet på meg endel nummer fra loppemarkeder og biblioteksutsalg, så jeg vet at jeg har dobbelt opp av en del utgaver. De tenkte jeg rett og slett å gi bort om noen av dere kunne være interessert. Ett lodd til alle som legger igjen kommentar, så trekker jeg en vinner eller tre alt etter hva jeg ser jeg har deltakere og premier til : D

Hvis ikke blir det å levere dem tilbake til loppemarkedkretsløpet.

Elgen i forrige innlegg er forresten en IKEA-elg til en billig penge, for dere som lurte på hvor jeg har fått tak i den.

16 kommentarer:

  1. Herlig. Nå vekket du noen minner til meg. Min mor hadde noen eksemplarer av disse bladene. Jeg vil gjerne være med på trekningen. Ikke gi de tilbake til loppisen :0) Klem fra Chrisrtina

    SvarSlett
  2. Oii,, Dette var hauger med inspirasjon og moro.. :-))
    Jeg abonnerte på Alt om håndarbeide i mange år, på 80 tallet, og begynnelsen av 90 tallet. men hadde ikke mye tid til å drive så mye med håndarbeid, med 3 unger, og gård med melkedyr, + unger for barnevernet.
    Da jeg bel skilt, brant eksen min opp alle sammen, så nå som jeg hadde hatt tid nok i massevis, så er alle bort... Men jeg finner alltids nye mønster og utfordringer, men man blir litt lettere irritert av tanken i blandt.. hehe
    men jeg vil gjerne være med på en utloddning om du har noen blader for mye
    Ha en fin kveld :-))

    SvarSlett
  3. JOhoooo for en samling! Jeg fikk tak i en real gjeng på loppis i fjor, men slår ikke denne. Fant ikke så supermye i de bladene. Håper du er mer heldig.

    Jeg blir ikke med på utlodning, selv om det sikkert er mye jeg kunne ha tenkt meg inni de.
    Fin dag ;)

    SvarSlett
  4. Oi så morsomt! Mamma elsker alt av håndarbeidsblader så det hadde vært gøy å kunne overaske henne med et slikt :)

    SvarSlett
  5. det lyder da rigtig spændende, der er mange gode ideer i de blade:)

    SvarSlett
  6. Ja! Mi mor leverte rett og slett heile samlinga si (og heile serien med innbundne bøker) rett til brukten, uten å høyre med meg først! Så her vil eg gjerne vere med i trekninga!

    SvarSlett
  7. Mamma hadde også noen av de, tror de er blitt brent :(

    SvarSlett
  8. Tusen takk for overraskelsen som kom i posten etter konkurransen din! No treng eg ikkje lage så mange julelappar sjølv:)
    Mamma samla også på desse blada, så eg har fått ein del. Fann no ikkje så mykje i dei til min bruk, men kanskje dine er av litt nyare årgang? Blir med på trekning, eg:)

    SvarSlett
  9. Det var ikkje barra litt nei!
    Damn!
    Masse hærlig inspirasjon her tenke eg :o)
    Tar veldig gjerna ett lodd forresten ;o)

    SvarSlett
  10. Hei! Det var en super forskudd på arv:) Kjempemoro å lese i slike gamle blader! Jeg blir veldig gjerne med på trekning!! Ha en fortsatt fin kveld! Klem.

    SvarSlett
  11. Å - fantastisk forskudd! Jeg elsker oppskrifter fra 70- og 80-tallet, og krysser fingrene for å vinne noen! :)

    SvarSlett
  12. Jeg har faktisk tre permer med en del av de nummerene du viser fram her, og de er det mye god inspirasjon i!!

    SvarSlett
  13. Eg tar iallefall et lodd :)
    Fekk nettopp ein haug med gamle oppskrifter av mamma/mormor.
    Knall kjekt å kikka igjennom og jammen meg var det ein del fine ting o :)

    SvarSlett
  14. Wow, så mye fint!
    Jeg fant noen av disse bladene på en loppis i Sverige, og fikk sikret med dem. Flaks for meg at kjæresten kan svensk, men strikkereminologi er kanskje ikke hans sterkeste side, selv om han er svært kunnskapsrik :-)

    SvarSlett
  15. Du trenger ikke være redd for idétørke med en sånn inspirasjonshaug:-) Jeg blir gjerne med på trekning!

    SvarSlett
  16. Åh, så heldig du er! Jeg har også en mor som leverte hennes samling til bruktbutikken (om hun gjorde det engang, kan godt hende det gikk i papirdunken..) så jeg er gjerne med i trekningen!

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...