tirsdag 28. august 2012

Høstens første


Så rakk jeg i alle fall et loppemarked i høst. Sist vi var på Konnerud i Drammen var det veldig bra. Denne gangen gjorde nok kombinasjonen høygravid/ute av loppistrening at det ikke ble like stor fangst. Men et par-tre fine funn ble det. Lekeavdelingen der er helt håpløst organisert, holdt på å gi opp den altfor lange køen, men så lå denne sekkestolen under et bord, og da måtte jeg bare holde ut. Den var ganske møkkete, og hanken på toppen hadde løsnet. Det tok det nøyaktig tre minutter å fikse og etter en kokvask ble sekken gullende ren og mye sterkere og finere i fargene enn da jeg fant den. Den er ikke større enn at (snart)treåringen i huset fint klarer å bære den rundt selv.


Vi stoffavhengige blir jo alltid lykkelige over å finne retrosengetøy i originalpakningen!


Noen finfine juleduker som kan bli finfine gavelapper.


Superpsykedelisk håndkle som jeg ser for meg som morsom liten kjole med tida.


Og metervis med denne enkle og fine voksduken i rødt med bittesmå hvite prikker. 
Joda, når jeg ser det slik skal jeg vel være godt fornøyd!

9 kommentarer:

  1. Gøy med loppis når man finner så mye fint:)

    SvarSlett
  2. woow! jeg synes du gjorde det knallbra!!
    sekkestolen var nydelig :)

    ps.disse tallene og tegnene vi må skrive inn for å få kommentere er skikkelig plagsomme!!

    SvarSlett
  3. Jeg har en helt prikk lik sekkestol som var i presis samme stand da jeg fant den på loppemarked! 5 kr betalte jeg for den. En kokvask og noen få sting i hanken så var den i fin stand igjen, siden har den vært aktivt i bruk og skifter stadig rom. Så fin!

    SvarSlett
  4. Der var jeg også! Konnerud er alltid bra, men jeg orka ikke loppe for mye med to unger på slep. Det ble noen fornuftige ting og ikke så mye lekkert å vise frem på bloggen. Sønnen min sto lenge i den lekekøen for å kjøpe no ræl, mens det sto andre "ledige" selgere like ved som ikke kunne ta betalt når det ikke var deres område. Grrr.

    Men, fine loppefunn! Spesielt den påsan;-D

    SvarSlett
  5. Du var heldig med den der sekkestolen, ja!
    Lenge sidan eg har vore på loppis no, kjenner det klør ikkje så reint lite i fingrane no når sesongen straks er igang igjen.

    SvarSlett
  6. Fantastisk glad og fin sekkestol! Og retrosengetøy i originalinnpakning da, sukk! Gode funn synes nå jeg.

    SvarSlett
  7. Så kul sekkestol! :) Den var du jammen heldig med.
    Mange flotte funn her. Eg trur eg likte handduken best :) Og sjølvsagt sengesettet - heilt ubrukt! :)
    Her får du mykje å kose deg med :)
    Håpar det elles går bra med deg, og at du etter forholda er i god form :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett
  8. For ein flott blogg du har! Her var det mykje inspirerande:-)
    Ha ei flott helg!

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...