torsdag 11. oktober 2012

I dag har jeg spart verden for 10 platsposer


Ti kvitteringer etter dagens innkjøp av nødvendigheter. I alle butikkene var de i ferd med å putte varene i en plastpose omtrent før jeg fikk sagt det sedvanlige -Trengerikkepose! Man må virkelig være frampå om man ikke skal ende opp med plast. Men det går an. Utstyrt med to av mine egne trengerikkeposer fikk jeg plass til alt - og takket altså høflig nei til 10 poser, på bare en handlerunde! Bra for miljøet og bra for meg - hadde jo bare kastet dem uansett.

Da kommer som dere sikkert skjønner dagens reklame: Du kan også spare verden for mange plastposer! To fine, nye alternativer i butikken nå:


Jeg har måttet krype til korset og kjøpe litt nytt voksstoff, har vært litt dårlig tilgang på råstoff i det siste. Denne er sydd av en rest fra billigkroken på Stoff & Stil:




3 kommentarer:

  1. Ja, man må virkelig være rask om de skal la være å ha det i en plastpose. Da jeg jobbet i bokhandel spurte jeg alltid om de ville ha pose eller ikke. Samme hvor mange bøker de kjøpte. :) Flotte poser du har! :)

    SvarSlett
  2. Du har så mange flotte poser, så jeg skjønner godt at du bruker dem istedet for alle de dårlige posene som nå finnes rundt omkring i butikkene:)
    Stå på og bruk dem fortsatt masse.

    SvarSlett
  3. Jeg digger min trengerikkepose! Siden jeg har bare én, brukes den jo til alt. Matvarer fra butikken eller ekstra votter o.l. når vi går bort til lekeplassen, bl.a. Kanskje på tide jeg skaffer meg en til snart ;)
    Ønsker deg en god uke! :)

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...