onsdag 4. februar 2015

En islender må man jo også ha


Marius har fått sin renessanse - nå er det islenderen sin tur! Det er igrunnen litt rart at jeg aldri har eid en islender. Før nå. Jeg sorterte definitivt under de radikale i gymnastiden og jeg var spesielt opptatt av miljø, husker jeg. Så egentlig burde jeg vært i den der Natur og Ungdom-gjengen med islendere og palestinaskjerf. Men så var jeg nok litt flau over min radikale bakgrunn også, så jeg valgte å legge meg på den litt mer anonyme linjen klesmessig (har tatt godt igjen for det i voksen alder, nå tror jeg ikke et eneste menneske ville karakterisere klesstilen min som anonym). Men aldri for seint å vise sitt egentlige jeg. Man må bare fornye klassikeren litt først. Med okergule vrangborder, lang innsvinget modell og raglanfelling. Halsen skulle egentlig være sjalskrage, men det ble ikke noe fint så da var det å finne en annen kreativ løsning (hadde jo allerede sydd og klippet opp til halsen…)


Det ble lang krage på 3/4 av halsen og dobbelbrettet vrangbord på den nederste rette delen. Prøvde og feilet litt underveis men ble til slutt veldig fornøyd med den!


Ekstra lang vrangbord på armene så den kan brettes dobbelt. 


Og sånn ser verket ut uten eieren inni. Håper noen lar seg inspirere til å lage sin egen moderne versjon av denne klassikeren. Om du ikke klarer å konstruere fasongen selv er det jo veldig enkelt å bare strikke vrangbordene litt lengre og i en annen farge, for eksempel. Lykke til om du prøver!


3 kommentarer:

  1. Hmm.. Ble ikke kommentaren min postet likevel...?

    Vel, jeg mente i hvert fall å få formidlet at jeg syns den ble knallfin og at de gule detaljene utgjorde en flott prikk over i-en! :)

    SvarSlett
  2. Genseren din er så fin at jeg ble inspirert til å lage min egen. Den har nok min vri, men det er ingen tvil om at inspirasjonen kom fra deg! Hadde jeg greid å legge med ett bilde skulle du få se - men der stokker det seg for meg

    SvarSlett
  3. Hei !! Så fin genser ! Har du strikka den sånn rett fra hodet ? Ingen mønster ? Skulle gjerne laga en sånn !
    Jorunn
    Jorunn.dretvik@gmail.com

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...