søndag 5. september 2010

Min drømmehelg: Loppis, sopp og får-i-kål


Når første helgen i september slår til med 100 % sol, er den rett og slett uslåelig. Klar og frisk luft, mengder av sopp i skogen, får-i-kål i gryta og Vestfolds største loppemarked på Østre Halsen. Lenge siden jeg har vært der så i år tok jeg og Balder turen til besteforeldrene i Larvik mens samboeren var på hyttetur med gutta. Til et så stort loppemarked å være var både stoffavdelingen og særlig kjøkkenavdelingen egentlig en skuffelse, bortsett fra dette lille kuppet - jeg har bare døpt det "Soppskogen" - som fint oppsummerer alt jeg elsker ved høsten. Et stort stykke ubrukt metervare som jeg må tenke meg godt om før jeg klipper i - muligens blir det gardin på barnerommet. Fikk også med meg fire olabukser/skjørt i stretchstoff som skal bli snekkerbukser med sleng til små gutter og jenter, så nå er det bare å sparke i gang symaskinen.


Søndag rakk vi en liten sopptur før loppemarkedet, det er mengder med piggsopp og traktkantareller å finne nå, og idet jeg bøyde meg ned for å sikre en klase traktiser, vinket to store steinsopp på meg. Det ble nesten et brett som skal inn til tørk i ovnen i natt, den desidert morsomste soppen å plukke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...