tirsdag 24. september 2013

Hva man kan få for en hundrings


Jeg sier det hvert år: Det er lite som slår en septemberhelg av den typen vi har bak oss nå. Høy blå himmel og klar, krisp luft. Årets første får-i-kål. Og loppemarked, selvsagt. Det har blitt lite av det denne høsten (litt pesete med 4-åring og 1-åring på slep). Så jeg var veldig fornøyd da det viste seg å være et i hjembyen min da jeg var der med ungene. Ved første øyekast var det slunkent men ved andre og tredje viste det seg at det var både ditt og datt å plukke med seg. Særlig når jeg skjønte at de hadde lagt seg på et latterlig lavt prisnivå. Med besteforledre som barnevakt kunne jeg også ta meg goood tid og gå så mange runder jeg ville. Etter loppemarkedet var det en tur innom bruktbutikken (hvor det var 80 % på alle varer!) Og tilsammen fikk jeg med meg alt dette for en snau hundrelapp:

De 11 finfine kaffekoppene fra Staffordshire over her (en femtilapp for hele bunten!).


Morsomt barnestoff - tesktilavdelingen var bitteliten så det var et pluss å finne noe som helst.


Fire pakker ubrukte kartotekkort - hvorav en var sånne bokstavskiller som jeg allerede vet hva jeg skal bruke til...sånt synes jeg det er veldig morsomt å finne, digger alt som kan brukes til innpakning og forsendelser fra den lille butikken min.


To søte juleduker
 
 
To stykk Erik Kold-bokser. Den med hjertene på er helt ny for meg, har ingen av den typen fra før, så det var et lite kupp.
 
 
Babydynetrekk + putevar og dynetrekk i kreppstoff.
 
 
Bordkrokket igjen...det har jeg jo kjøpt før, men da jeg kikket oppi dette skjønte jeg at det forrige var veldig ufullstendig. Ved å kobinere de to tror jeg at jeg skal få et komplett spill i god stand.
 
Ingen voksduker, dessverre, det begynner å bli litt vanskeligere å finne det, har jeg på følelsen.
 

1 kommentar:

  1. oj, oj, så fine ting. Jeg har laget avtale med mann at jeg kan stikke av om morgenen de lørdagene det er loppis, og heller komme tilbake med rundstykker kl. 11 (men vi bor også på en liten øy der det tar ti min å kjøre i de fleste retninger).

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...