torsdag 28. oktober 2010

Ansiktsløft


Ikke dumt å komme hjem fra jobb til ny inngangsdør! Jeg ble storfornøyd med fargen og er sjeleglad for at vi ikke endte med aprikosfarget inngangsparti. Det holdt nesten på å skje, nemlig. Først bestilte vi den grønn, men så klarte jeg og Snekker'n å overtale Samboeren til å ta den fargen som var på døra som lå ute på nett hos Gilje (det er den nederst til høyre som heter Kameleon). For meg ser den fargen ut som den vi til slutt fikk på døra. Men nei, heldigvis ble vi bedt om å sjekke fargekoden dagen før døra gikk til maling og heldigvis sjekket jeg det grundig. Den fargekoden de hadde notert ned på fabrikken var overhodet ikke lik den fargen jeg trodde jeg så på nett. Dermed var det å ile til nærmeste butikk med fargeprøver og finne den riktige gul/okeraktige koden. For så å ringe Gilje og tigge om å endre enda en gang. Dama jeg traff på der visste med en gang hvilken dør det var snakk om og hadde lurt veldig på om denne kunden egentlig visste hva den drev med... Det var i siste liten, men koden ble endret nok en gang og dermed ble huset akkurat så blidt som jeg hadde sett for meg etter ansiktsløftningen : )


Synes denne døra passer perfekt til den ujålete tomannsboligen vår fra 1962. Karmen rundt skal males sort, det var Samboerens krav for å gå med på gul dør. Jeg prøvde å få ham til å ta et før bilde, men det glemte han. Derfor måtte jeg rote i arkivet fra i fjor rett etter at vi hadde overtatt huset.

Der er jeg med Balder i magen og Flüggermannen (som jeg kaller samboeren når han drar på seg malerhabitten) ved min side, og Gamledøra i bakgrunnen. Den passa fint til huset den og, altså, men var ikke helt tett lenger, kan man si. Da jeg kom ned trappa første morgen etter innflytting ble jeg møtt av en liten snøhaug på gulvet som ble liggende et par dager, brrrrr - nå, derimot, er det deilig innetemperatur i gangen og, så nå kan kulda og snøen bare komme!

4 kommentarer:

  1. Hei
    Så fin dør, og så fin blogg :) Jeg har sett meg bakover til starten nå men jeg sitter her og venter på en e-post. Jeg elsker loppeinnlegg! :)

    SvarSlett
  2. Hihi, så bra, da er det bare å følge med - i kveld skal jeg på norges største...

    SvarSlett
  3. Så knall stilig døra er! Likte fargen du endte opp med godt. Ble ikkeno loppis på meg i dag - men skal prøve rekke det i morra. Må jo forsøke se om det er mer..hihi. ;)

    SvarSlett
  4. Ja, veldig fornøyd med døra! Utrolig hyggelig å møte deg i går, ikke noe loppis på oss heller i dag, men det er mulig vi stikker innom Vinderen i Oslo i morra. Der er det stooor stoffavdeling ; )

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...