mandag 11. oktober 2010

Ojojoj, det var litt av en jobb!


Se all den fine veden som pappa har stabla opp i gangen vår!
Disse kubbene er fra "småtrærne" han og farfar hogde i vår, og det er tre ganger så mange igjen i garasjen. Pappa synes visst aldri det kan bli nok ved, for hele helgen har han båret og hugget og stablet kubber fra de to bjørkene som Tre-Tor kappet for oss på torsdag. Det er igrunnen noe av det morsomste jeg har sett i mitt liv - pappa som hogger ved - jeg fikk helt latterkrampe da mamma og jeg kikket på gjennom stuevinduet. Mamma hjalp forresten til litt hun og da jeg sov formiddagsluren min på søndag. Etterpå dro jeg og mamma på tur i skogen og plukket en kurv med gul trompetsopp, namnam!

Det var igrunnen i grevens tid vi fikk veden i hus, for i dag måtte mamma og pappa skrape bilen da de dro på jobb. Mon tro om vi klarer å brenne opp alt i løpet av vinteren?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...