mandag 18. oktober 2010

Noen små loppefunn


I helgen var det tid for det halvårlige loppemarkedet på Heggedal - som er et av de virkelig bra. Fant masse der sist. Det ble ikke like mye denne gangen, men noen fine funn kan man da skrive om. Som disse kattetusjene fra Pelikan. Jeg husker dem veldig godt fra oppveksten min, men jeg husker ikke om jeg hadde dem selv eller om jeg bare var veldig misunnelig på noen andre som hadde dem... uansett måtte jeg ta dem med meg fra lekeavdelingen på lørdag. Det var igrunnen ikke så nøye om de virket, så det var en bonus at fire av seks fortsatt har tusj i seg, gitt.

I stoffavdelingen fikk jeg belønning for å henge rundt og vente ut ei annen dame. Jeg var på plass som nummer to - og så drømmestoffet i hendene hennes. Jeg gikk og småbannet litt for meg selv mens jeg fylte en pose med helt greie ting - ingenting som kunne måle seg med det hun andre hadde fått tak på - da jeg plutselig så at det lå der i haugen igjen. Jeg snappet det til meg så fort som overhodet mulig og smilte bredt mens resten av posen ble fylt. Så da gikk jeg fornøyd derfra, selv om bingene de har stoffene i er et stort minus, umulig å få oversikt over hva som egentlig finnes. Vi hadde ikke tid til flere runder siden vi stod på farten videre til Larvik. I kjøkkenavdelingen ventet også et pent lite funn - fem oransje emaljetallerkner med sort kant i fin stand!

Men stoffet under var altså hjertebarnet denne dagen. Fargene er ikke helt riktige, det er mer mørkerødt og burgunder enn oransjeaktig, jeg har prøvd og prøvd å ta bilder av det uten å få fargene til å stemme. Det som i alle fall er sikkert er at det kommer til å bli knallfine kjoler til småjenter!


Et siste funn i møbelavdelingen var en liten stol til Balder bygget etter halvsirkelprinsippet. Den må males og sys en pute til og så kommer det nok bilde etterhvert...

1 kommentar:

  1. Hei! Koselig blogg! Æ hadde sånne tusja da æ va lita!!!Va så gla i dem! D såm va arti me dem va at den kvite tok bort fargen fra di andre, æ å ei vænninne jorde d på hendern vårres, d va så arti!! Heilt t fargen kåm tebake ijænn... Da fikk vi kjæft, vi hagge tusja åss oppetter bægge hendern. Hmm arti å se di ijænn :-)
    C

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...