tirsdag 9. november 2010

I en sofa fra IKEA...


...sitter Frøken Grønn hver kveld. Hun er ganske fersk i blogg-faget, men har skjønt at når man er medlem av Norske Interiørblogger får man hver måned en utfordring og at denne måneden er utfordringen stue. Så da har jeg tatt et bilde av sofakroken, da. Eller egentlig har jeg tatt mange bilder, men det var ikke alle som ble noe å vise fram, kan man si... (jammen glad jeg ikke er fotograf som tar bilder for eiendomsmeglere).

Gul stålampe fra IKEA, sofaen er en stor, brun og allerede ganske sliten sak - også fra IKEA - husker ikke hva den heter. Den havner nok i kjellerstua på sikt, men akkurat nå er den en veldig god brukssofa med lite barn i huset (okei å sove i og om det blir behov for det). Bordet er en arkitektkommode som vi har malt sort, satt hjul på og to plater på toppen. Avissamler er et loppefunn. Det er også gyngestolene, en fant vi selv og en fant Loppeagentene i Søndre Vestfold uten å vite at vi allerede hadde en slik. De er i tillegg til å være nette og fine i fasongen også utrolig gode å sitte i, kommer dere over noe sånt så kjøp-kjøp!!


Lampa i hjørnet er fra loppis, men det går det ikke an å se, for den måtte jeg pakke ut av både originalpapp og -plast da jeg monterte den : ) Katten mjauet seg med hjem til Norge fra den fantastiske interiørbutikken Orient499 i Beirut - forøvrig en by jeg anbefaler på det aller sterkeste! Kamelputa ble kjøpt på samme tur, hos beduinene i Wadi Rum i Jordan - der må jeg bare anbefale hele landet ; )

Og så: Hokus Pokus Filiokus...


...et lite slag med tryllestaven og sofakroken er forvandlet til basekrok for store og små, Balder digger å rulle rundt i Elephant Bean Bag'en med mamma og pappa! Pushwagnerbildet på veggen heter Parents Bedroom og er Balder sitt. Han fikk det av to par besteforeldre til navnefesten. Mamma og pappa spurte pent om å få låne det inntil videre...

Der, nå vet dere hvor jeg sitter når jeg publiserer her. Til slutt en stor takk for alle hyggelige kommentarer dere legger igjen. Det er jo derfor man driver med dette!

5 kommentarer:

  1. For et sofabord!Likte jeg godt.
    Liker godt Pushwagner ;) og at Balder faktisk fikk det til navnefesten! wow! OG når vi er inne på det -syns jeg flere burda ha navnefest!:)
    LYKKE TIL i utfordringen til NIB !
    klem!

    SvarSlett
  2. suverent sofa bord, helt unikt:) Trivelig stue dere har!
    Søøøt Balder:) Slike gaver vil foreldrene låne ja, forstår det:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Å, neinei, jeg skal ikke være med i konkuransen, tok bare utfordringen med å vise dere faste lesere (som nå har blitt 19!) sofakroken vår. Apropos Pushwagner så var det nok foreldrene som ønsket det på vegne av sin sønn, altså...han får det med seg når han flytter hjemmefra : )

    Bordet er vi veldig-veldig fornøyd med, jeg fikk idéen i et interiørblad for mange år siden.

    SvarSlett
  4. Så du e blitt medlem? :o) Grattis!
    Vett ikkje heilt ka for slags blogg eg har eg ;o)

    Kan veta du må bli med i utfordringen! Kjempefine stua dåkke har!!!!

    SvarSlett
  5. Hei på dæi!
    Kjempefin stue dåkekr har. Likte bordet kjæmpegodt!
    Akkurat sån gyngestol som du har, ønske æi mæi. men de e ikke lett å finne. Heldige dæi som har et sånt!
    Håpe du får en kjæmpefin dag
    klæm fra mæi til dæi

    SvarSlett

Supert om du legger igjen en liten kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...